Thursday, June 16, 2011

DIAM!

Assalamualaikum.


Bercakap tentang diam. Memang tak kena dengan saya lah kan. Saya orang paling bising tahap tak boleh di maafkan tapi tolong lah maafkan. Cuba untuk menjadi pendiam or nak berdiam diri amat la susah bagi saya. Rasa macam tak hidup. Tapi kadang-kadang berdiam diri itu perlu.

Orang yang mendiamkan diri tak semestinya dia bodoh. Tapi sebenarnya dia malas nak melibatkan diri dalam benda bodoh.

Orang yang banyak cakap tu tak semestinya dia cerdik. Kadang-kadang apa yang dia cakap tu sepatah haram pun tak berguna. 

Kesimpulannya, orang cerdik yang pendiam lebih baik dari orang bodoh tapi banyak pulak bunyinya.


Tetapi, haruslah kita mengingati bahawasanya setiap kesalahan diri sendiri tak akan kita nampak. Dengan rasa rendah dirinya tolong memberi dan menerima teguran serta nasihat kepada yang berkenaan. Sesungguhnya menasihati orang yang bersalah adalah tidak salah tetapi yang salahnya adalah bila kita memikirkan kesalahan orang lain. Nah! tolong la buat-buat paham. 

Nah! Enjoy my pic trying to be taciturn.

look like annoying!

WTH i'm trying to do? Don't you dare to ask me that question oke. Please ask and answer by yourself.

Kalau lah teddy tu boleh bercakap pasti mereka akan berbisik kepada saya "hang gila ka pa dok susun kami lagu ni?"

Cuba beraksi macam Botak yang dalam cerita JUVANA tu. Botak tengok pasti muntah. Maafkan saya.

Berkawan dengan yang tiada hati. 

Dan akhirnya saya bercakap sorang-sorang. Nak ambik, macam orang gila.

notasikit: Saya tak gila wey! 

Thanks for reading.

12 comments:

Akulah Pak Lan said...

agree..yang diam tak semestinya bodoh
yang byk bercakap tak semestinya pandai

meaw said...

kadang-kadang yang diam ni lagi bahaya .....

p/s:kita pon ada bebear..tapi spiderman :D

ieda CUMA said...

@Akulah Pak Lan
makaseh..=)

ieda CUMA said...

@ meaw
tu la kn.. ehmm..

Apih El Nino said...

Kesian bear kena buli. Hehehe.

nadzli azlan said...

tudia ! HAHAH ! shian bebear tuh !

ieda CUMA said...

@Apih El Nino
padan muka!

ieda CUMA said...

@nadzli azlan
kalo ksian kt ieda x pe r jugak..=p

Red said...

BANYAKNYA bebear!!!! (woha!) XD

ieda CUMA said...

@Red
wakakakaka... suma curik!

loveville said...

suka 2nd pic ! huhu
bercakap dgn bear2 ni lagi bagus. x sakitkn hati <3

~naddy~ said...

kekadang, bear2 tempat melepaskan geram. tumbuk2 dye. haha

Awak click, ieda click balik oke?