Tuesday, June 14, 2011

Perlu ka makan tapai?

Assalamualaikum

macam sedap!

Yes! Tadi tengok kawan makan tapai. So teringin nak tengok apa la khasiatnya. Sebab apa ramai yang suka makan tapai padahal bagi saya ianya kurang sedap. Malas nak cakap tak sedap satgi marah pulek orang yang memang minat gila tahap kuasa dua tu. Menurut Chef Amir, kalau nak taw lebih lanjut sila google oke. 

Menurut Incik Google Kajian awal yang dijalankan oleh sekumpulan pakar di Universiti Putra Malaysia (UPM) mendapati, bakteriosin iaitu sejenis protein yang dihasilkan melalui proses penapaian memberi hasil positif terhadap aktiviti antikanser. 

Tapai ubi berpotensi mencegah tujuh penyakit kanser seperti servikal, ovari, payudara dan leukimia. 

Oke, lepas ni saya nak try makan tapai. Tapi macam kena tutup hidung ja. Tak tahan la bau dia. 

Nah! hambik sedikit kawan saya yang sangat minat tapai. Mereka makan saya tengok. Fine!

Ain kusyuk gila

Ainun juga begitu

dua ni seringgit! bapak mahal.

Thanks for reading.

6 comments:

juicy X said...

X SUKA TAPAI JGK T__T

ieda CUMA said...

@ juicy X
ieda x suka..

hyemynameisrasyid said...

2seringgit ok la tu.,
btw.,kalau mkn byk sgt bahaya.,panas badan oo.,

-Alahai~

ieda CUMA said...

@hyemynameisrasyid
ta suka mkn..

Anonymous said...

saya suka. :D

ieda CUMA said...

@ loveville
untong la..=)

Awak click, ieda click balik oke?