Monday, July 25, 2011

Ustazah pencen bole la.

Assalamualaikum.
Salam muhibbah. Manis tak kurma itu? heh! ayat lapok la makcik. Oke, fine. Sebenarnya saya rasa macam telan nasik banyak-banyak tapi tak boleh kenyang. Itu makan tak bismillah namanya. Bukan itu la. Tadi ada sorang lelaki idaman setiap insan ni chat saya. Kenapa idaman setiap insan, sebab rambut kale perang tak nak kalah. Muka bole la nak cakap hensem. Hati? Sori saya tak ambik taw. First dia bagi salam, oke saya jawab. Dalam hati "oh, islam rupanya". 

Lelaki: Awak, nak tanya. Awak alim eh?
Saya: Gulp! errrr~ kenapa tanya cmtu?
Lelaki: Sebab gambar awak semua bertudung. Jap, kenapa awak bertudung?
Saya: Wajib.
Lelaki: Kenapa ada yang tak pakai?
Saya: Mungkin belum dapat hidayah.
Lelaki: oo, kiranya yang tak pakai tudung semua belum dapat hidayah la?
Saya: OFFLINE!

Oleh kerana saya nak tidoq. Saya nak serahkan soklan itu kepada mereka yang tak bertudung. Tolong jawab sat. Silap-silap haribulan lelaki itu chat lagi. Boleh la saya tolong sampaikan jawapan anda.

Nyte! Tata.

6 comments:

sushi_me said...

salam..dik....tq for visiting my blog ye..neway...seronok bace ur blog...

mR cHeP3t said...

xsemesti nye orang yg xbertudung tu belom dapat hidayah...ini hak masing2..dan hukuman masing...tapi kalau pakai tudung tapi perangai mcm NATES< xguna gak...semua yg kitew nak buat kene adew jati diri dari pucuk pangkal hati kitew bukanye sebab dipakse atau takot didenda...lallalalallaa(sorry kotorkan ruang ni)

ieda CUMA said...

@sushi_me
tq!

ieda CUMA said...

@mR cHeP3t
cuma nk mnx tlg kamu fahamkan maksud hidayah. thats all. tq for commenting. ;)

Abang Kacak said...

erm.. untuk saya yg cetek ilmu ni.. saya akn jawab orang yang x bertudung ni tahu tarikh kematian dia.. da nak sampai ti, dia pakai la tue, wait n c... sekadar perkongsian... :)

ieda CUMA said...

@ r.a.firdausi
agak la kot. haha. klaka..

Awak click, ieda click balik oke?