Saturday, July 16, 2011

July Give Away:kau sahabat kau teman by Hana,syafa dan kak yana

Assalamualaikum.


Di pagi yang hening Ieda di invite oleh tuan penganjur sendiri untuk join contest mereka. Ieda paling suka join kalau tuan penganjur sendiri yang invite. Rasa macam bertuah gitu. Yeah! Jum join bagi meriah. Tapi untuk perempuan sahaja. Kalau nak join boleh click banner yang comel tu oke.

Syarat-syarat:
  1. korang mesti follow blog hanasyafa dan kak yana
  2. contest ini adalah terbuka untuk sesiapa saja yang berminat.
  3. buat satu entry bertajuk July Give Away:kau sahabat kau teman by Hana,syafa dan kak yana
  4. copy banner kat atas letak dekat entry anda.
  5. ceritakan tentang sahabat baik anda . gambar korang dengan sahabat anda mesti ada(kalau takda letak lah gmbar sahabat anda).
  6. ceritakan tentang sahabat anda contoh: perangai dorang,fizikal "dia"
  7. ceritakan dugaan apa yang anda pernah tempuh bersama-sama
  8. ceritakan pengalaman paling manis anda dengan sahabat anda.
  9. copy syarat-syarat ini dan copy senarai sponser.
  10. tag kan contest ini dekat kawan-kawan korang sekurang-kurangnya 2orang (diorang mesti tahu tentang contest ni)
  11. lepas dah buat entry komen dekat post ini.


    Senarai sponsor:
    1. Husnaman Lens Shop
    2. FazUnique Collection
    3. many presents from kak yana
    4. Lovely Lil Efashion
    5. Topup from hana

Oke dah cukup syarat yang perlu di copy. Here we go untuk syarat yang ke 5,6,7,8.


Cerita tentang dia.

Oke, she is my friend, my best friend, my classmate, my roommate, and also my everything. Nama comelnya Feza. Saya dan Feza berkawan sejak tingkatan 1 dan sampai sekarang. Saya sangat kenal dia dan dia pun rasanya kenal saya kot. kami sentiasa meluangkan masa bersama seperti shopping, jalan-jalan, berkongsi pendapat, berkongsi cerita, berkongsi suka dan duka dan banyak lagi. kadang-kadang kalau kami keluar ke mana-mana pun ramai yang tegur dan tanya kami ni kembar ke adik beradik. kami mengiyakan sahaja. hee.. puas kami tilik entah mana sama muka kami ni. mungkin aura keakraban kami yang menampakkan kami seakan kembar or adik beradik. ahaks! apa pun saya sayang dia sangat-sangat! Bagi saya 9 tahun tu sangat lama. Oke. Feza ada lesung pipit. Dan dia kidal. (harus di inform ke? haha)

Shopping!

Dalam persahabatan banyak dugaannya, memang tak dapat di nafikan. Ramai yang saya tak pasti la dengki ke hape. Tapi pernah ada yang sengaja kot nak pecah belahkan kami dengan cara mereka cerita, menfitnah saya. Saya tak akan lupa pasal ada seorang kakak ni menfitnah saya yang menceritakan bahawa Feza keluar dengan laki lain la ape sedangkan time tu saya dan Feza balik ke kampung sama-sama. Tak sangka ada lagi manusia yang tak boleh tengok orang senang. Sumpah saya rasa macam kelakar sebab kakak tu macam tak de keja lain nak buat. Nasib baiklah kan si Feza lebih kenal saya dari kakak tu.
Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Nibong Tempat kami berlari dan bermain.

Pengalaman paling manis yang saya dan dia pernah lalui adalah kami bersama selama 5 tahun di asrama yang sama. Best sangat time tu. Yang nakal itu kami, yang baik itu kami, yang senior itu kami, yang junior itu kami. Kesimpulannya semua adalah kami. Masa untuk serius kami serius dan masa untuk bergurau kami bergurau. 

Dan sekarang kami masih lagi belajar bersama. We are pursuing Diploma in Hospitality Management. And going to grad this year.InsyaAllah.
Harap persahabatan kami akan kekal sampai bila-bila. Amin.

Saya tag:
dan semua pembaca.

Thanks for rading

7 comments:

cik.eica said...

saya nk juin :DDD

ieda CUMA said...

@cik.eica
pon bole!

Sharifah nurnabilah said...

thanks akq!

Auracantiq said...

jom la join . btw ieda nice entry

ieda CUMA said...

@ Sharifah nabieyla
wc syg.:)

ieda CUMA said...

@hana_peace22
da join.. ! tq..

Syazwani Ramli said...

tahniah ye awk menang...
singgah belog Cik Wunny pulak...
CIk Wunny dapat tempat ke-5...hehehehe
excited jugak ni walaupon tak dapat tempat 1st..hehehe

Awak click, ieda click balik oke?