Thursday, July 7, 2011

Bukan kedekut tapi....

Assalamualaikum.

serba salah la noks!

Hai rakan sejawat yang perasaan akan entry ini. Jum luangkan masa untuk membaca rintihan saya di pagi buta ni. Kawan-kawan semua dah tido. So, saya agak kurang boleh tido. Tatau sebab pa. Memang hobi kot tido lambat-lambat nih. Padahal penat tahap cipan sebab siang tadi teman kawan membeli belah. Teman ja oke. First time p shopping sengaja bawak 50 hengget sahaja dan tak luak pun. Yes! saya berjaya menahan nafsu membeli belah pada hari ini. Syabas. Permulaan yang baik. Ntah-ntah ni la yang mula dan ni jugak yang terakhir. Huh! jangan wey.

Berbalik kepada tajuk entry. Ceritanya berbunyi begini. Ampa penah tak share makanan or minuman dengan kawan laki? Ya ampun wey! sumpah saya tak boleh nak share dengan kawan-kawan laki. Kadang-kadang tuh kan saya tengok best ja kawan dok share dengan kawan laki. Tapi tobat saya tak minum dah air tu kalau bekas laki. Bukan masalah jijik ka hape. Tapi ntah, rasa macam tak boleh nak telan la pulak. 

Ada satu hari tu saya beli ayaq mineral kot kalau tak silap. Then dengan semangatnya saya bukak dan minum. Tiba-tiba sorang kawan laki mai dan dia mintak air sikit. Lalu saya errrrrrrr~ apa nak jawab ni. Blur la bengong. Tak bagi satgi confirm dia cakap "kedekut gila minah ni. Dia ingat aku tak mampu ka nak beli air mineral spritzer sehengget sekupang tu. Pegi mam la hang!" dan yang peliknya aku boleh tawu pulek apa orang tu nak cakap. HAHA. 

Dalam kes tu kan. Demi menjaga hati kawan saya minum sikit dan bagi kat dia "Nah, ambik semua la. Aku dah tak nak". Tapi kalau seribu kali dia mintak memang tokey balak pon bankrup der. Asik p bagi kat dia ja. So, sekarang saya ambik keputusan untuk buat pengumuman "WOI! KALAU NAK MINUM P BELI SENDIRI BOLE TAK? JANGAN NAK MINTAK KAT AKU SANGAT LA KAN. AKU TAK SHARE  HARTA BENDA AKU DENGAN BUKAN MUHRIM. SEKIAN"

Thanks for reading.

4 comments:

qwert. said...

hee,taw takpa.tapi kna jaga gak hati diorg kan . unie prnh bg trasa kwn unie sbb unie mmg tnjuk unie tamau share :P

ieda CUMA said...

@unieMARKS :)
tu la pasal. tataw nak buat cmne haih.

Jasmin Ibrahim said...

eh,sama la kita....dulu2 prnh la ada laki mai mntk....bg dia perabeh sng....tp mai skolah mnengh,xdk dh.....kwn2 pmpn ja ada....tp pmpn xpa ckit drpd laki....ewwww....

ieda CUMA said...

@Jasmin Ibrahim
rimas2.. haha

Awak click, ieda click balik oke?