Friday, April 15, 2011

CONTEST REVIEW BLOG FIX COMPUTER PROBLEMS



Assalamualaikum.
Saya di jemput sendiri oleh penganjur(MJ) untuk sertai contest beliau. Sesaja nak cuba sebab sebelum ni tak pernah menang contest tapi saya agak rajin juga lah join contest yang di jemput. Sebagai tanda menghargai jemputan mungkin. Contest yang saya join kali ni adalah "Contest Riview Blog Fix Computer Problems" . Saya nak heret semua pembaca saya untuk join contest ni sebab hadiah yang di sediakan memang lumayan. Sila clik SINI atau clik gambar di bawah untuk terjah ke blog beliau.



Kebaikan blog MJ
1) Blog ringan
- First time masuk blog MJ dan blog MJ sangat ringan dan tak serabut dengan widget-widget yang tak di perlukan. Boleh terus godek blog beliau.


2) Banyak Info
- setakat yang saya godek la kan sangat banyak info berkaitan IT, Tips, Tutorial, software dalam blog MJ. Sangat bermakna bagi saya yang buta IT.

- Suka tips MJ Mencegah Virus Masuk Ke Laptop, Cara jaga skrin LCD, Menjaga penjimatan bateri laptop.

Kelemahan Blog MJ
1) Header
- Saya nak cadangkan MJ buat header yang ada unsur-unsur IT dan menarik. "First impression, first perception"


2) Shoutmix
- Bagi individu yang line tak berapa nak mengizinkan susah nak bukak sebab shoutmix MJ kena loading. Letak shoutmix yang terpampang.

3) Gambar
- Gambar berkaitan post untuk nampak lebih menarik

Itu saja lah rasanya sebab saya pun bukannya pakar dan sebagainya. Itu cuma idea saya untuk blog MJ.  Sekian.


1 comment:

Unknown said...

terima kasih atas comment dan cadangan. mj sudah membacanya dan membuat penilaian. terima kasih sudi join contest blog nie.. Selamat berblogging.. salam..

Awak click, ieda click balik oke?